Za Kikaševu televiziju dva milijuna kuna iz gradskog proračuna

Zagreb,25. srpnja 2016.- Gradonacelnik Milan Bandic ispratio je, s parkiralista pored maksimirskog stadiona, 40 malisana, devetu grupu iz obitelji slabijeg imovinskog stanja, na sedmodnevno ljetovanje u organizaciji Grada u odmaraliste Loda u Skradinu.

Z1 televizija je i petu godinu zaredom dobila najviše novca iz gradskog proračuna po javnom pozivu za subvencioniranje televizijskog i radio sadržaja.

Bez obzira koliko se Jabuka TV i Mreža TV iz godine u godinu trudili zadovoljiti kriterije gradskog povjerenstva i nadmašiti svoju lokalnu tv konkurenciju, to im ni ove godine nije uspjelo.

Z1 televizija je dobila dva milijuna i 68 tisuća kuna, Jabuka TV je dobila 1.892 milijuna kuna, a Mreža TV 1.034 milijuna kuna.

Sve tri televizije su prijavile po pet programskih sadržaja, ali gradsko povjerenstvo je ocijenilo kako su emisije Z1 televizije programski i sadržajno kvalitetnije te kako iziskuju veće troškove.

Stručnjaci koji su upućeniji u televizijske sadržaje s time bi se teško složili jer su i Jabuka TV i Mreža TV prijavili i javljanja uživo iz Gradske skupštine što je produkcijski puno zahtjevnije i skuplje od studijskih emisija koje je prijavila Z1 televizija.

S ocjenom povjerenstva se ne bi složili ni gledatelji jer po AGB Nielsenu Z1 ima manju gledanost od Jabuke i Mreže.

Z1 televizija se vlasnički povezuje sa Slobodanom Ljubičićem Kikašem, bivšim šefom Zagrebačkog holdinga. O tajni njegovog poslovnog talenta i pratećeg uspjeha već smo pisali u nedavnom tekstu Bandićeve muške ljubavi. Iako se u sudskom registru kao jedina osnivačica i članica uprave navodi stanovita Ana Krivić, nju nitko od novinara i brojnih urednika koji su s te televizije otjerani zadnjih godina nije nikada vidio niti upoznao iako im se njen potpis vodi na ugovorima.

Svi pokušaji zaposlenika te televizije da stupe u kontakt s njom bili su neuspješni. Naime, na društvenim mrežama neki od bivših, ali i sadašnjih zaposlenika te televizije, otvoreno pišu o zlostavljanju na poslu, nemogućim uvjetima rada i smanjenju plaća na minimalne iznose iako ta televizija za njihov rad dobiva najveće novce iz gradskog proračuna.

O tome su neki zaposlenici obavijestili i gradonačelnika Milana Bandića putem njegovog službenog maila, ali još nikakav odgovor od gradonačelnika nisu dobili. No, zato je njihova televizija opet dobila najveći iznos i najbolje ocjene gradskog povjerenstva.

Bit će zanimljivo vidjeti hoće li se Ana Krivić pojaviti barem u gradskoj upravi na potpisivanju ugovora s Gradom Zagrebom ili će neki od zaposlenika doći s njenom punomoći ili faksimilom potpisa.

Razlika u iznosu kojeg je ove godine dobila drugorangirana televizija je puno manja, ali Jabuka TV je možda za to ipak morala platiti određenu cijenu.

Naime, Tportal je nedavno objavio pismo Romana Bolkovića, jednog od suvlasnika Jabuke TV, u kojem se on članovima svog Rotary kluba žali na pritiske gradonačelnika Milana Bandića kojima je izložen zbog, kako tvrdi u pismu, pisanja po fejsu njihovog najpoznatijeg novinara i urednika i voditelja najgledanije emisije Veto Sanjina Španovića.

Bolković se svojim kolegama iz Rotaryja požalio kako Bandić na njega vrši pritisak da otpusti Španovića.

Španović nije otpušten, ali njegova emisija Veto, kroz koju su ove godine prošli svi najutjecajniji ljudi Hrvatske ( osim Bandića koji je odbijao javne pozive da bude gost) još uvijek nije krenula iako je jesenska shema te televizije već krenula. Hoće li Sanjin Španović ponovno biti u mogućnosti voditi svoju autorsku emisiju i kada nije poznato.

Do njegovog komentara na cijelu situaciju nismo uspjeli doći.

No, unatoč pritiscima kojima je njegov šef od Bandića bio izložen, barem mu je kuća za koju još uvijek radi dobila ove godine 180 tisuća kuna više nego prošle.

Tajna tog uspjeha možda leži u SMS-u isprike koju je Bolković preko jedne Bandićeve suradnice poslao gradonačelniku nedugo nakon što je tekst na Tportalu izašao.

Mreža TV već tradicionalno dobiva najmanje. Njihov vlasnik nije Kikaš, a nije niti u Rotary klubu poput Romana Bolkovića. Pa su ove godine dobili 250 tisuća kuna manje nego prošle.

Cinik bi rekao da se trebaju truditi više i biti poput konkurencije. Najbolje novinare otpustiti, smanjiti im plaće ili ih ostaviti ali ne dati im da rade.

Pa im se neće dogoditi da troškove njihove produkcije gradsko povjerenstvo ocjeni manje vrijednim i od nekih radijskih kuća.

Iako je televizijska produkcija skuplja od radijske, od Mreže TV je ove godine 150 tisuća kuna više dobio Obiteljski radio, odnosno Radio Antena. Nije loše prošao ni radio Enter koji je dobio 989 tisuća kuna. Obiteljski radio i Radio Enter uz naklonost gradskog povjerenstva dijele i istu adresu sjedišta pa će u Aveniju Većeslava Holjevca 29 sjesti uskoro preko dva milijuna kuna iz gradskog proračuna.