SAVRŠEN DJEČJI FILM ZA ODRASLE Kritika filma Igre gladi: Plamen

Igre gladi: Plamen

Foto

Scena
0

Tekst

Futuristički spektakl "Igre gladi: Plamen" donosi sliku budućnosti koja je direktan produžetak današnjeg vremena, jedno veliko bigbraderovsko medijsko zaglupljivanje s vjenčanjem i pucanjem
„Od posljednjih Igara gladi nešto se promijenilo, primjećujem to“, kaže Primrose mlađa sestra Katniss Everdeen, a na njezino pitanje što je zamijetila, Prim odgovara: „Nadu“. Baš kao što je Jennifer Lawrence u periodu između dviju „Igara gladi“ od mlade glumačke nade prerasla u pravu zvijezdu, tako i njezina Katniss u drugim „Igrama gladi“ ima zadatak opravdati nadu koju je svojom pobjedom u prvom filmu dala stanovnicima dvanaest distrikta kojima vlada cinični predsjednik Snow (Donald Sutherland), jedan od rijetkih kojemu se Katnissina pobjeda nije dopala, piše portal Nemilosrdni gadovi
A od prvih „Igara gladi“ promijenio se još i režiser, umjesto renomiranog ali ne osobito spretnog u akcijskim prosedeima Garyja Rossa palicu je preuzeo nešto manje ugledan, ali zanatski mnogo efikasniji Francis Lawrence („Ja sam Legenda“) koji je uspio apgrejdati ionako neloš početak ovog atraktivnog futurističkog serijala. Snimljene prema distopijskoj književnoj trilogiji Suzanne Collins koja funkcionira kao spoj „1984“ i „Gladijatora“ prilagođen tinejdžerima i prebačen u bližu budućnost, „Igre gladi“ su prošle godine na prepad osvojile svjetska kina i završile s ukupnim utrškom od gotovo 700 milijuna dolara. Već je sada jasno da će ih nastavak i nadmašiti te neće biti čudno ako dogura do milijardu dolara što serijal pretvara u trenutno možda i najzanimljviji popkulturni fenomen kojemu nije teško detektirati razloge iznenadne popularnosti. Prvi se krije u činjenici da se već dugo nije pojavio ovako zanimljiv predložak u kojemu se spretno spajaju akcija, pustolovina, fantazija, romantika i politička subverzivnost, a koji pri tome jednako dobro komunicira i s tinejdžerskom i s nešto starijom generacijom. Drugi je, naravno, već spomenuta Jennifer Lawrence. Ponovit ćemo formulaciju iz prethodne rečenice: već dugo se nije pojavila glumica takve energije, istovremeno nevjerojatno snažna ali i senzibilna, da ne možete oči skinuti s nje (naravno, ljepota i seksipil u tome nimalo ne odmažu) pa gotovo sama može iznijeti i mnogo manje atraktivne filmove od ovoga.

• Intervju: Mirna Šitum (drugi dio)

Profesoricu Mirnu Šitum, pročelnicu za zdravstvo grada Zagreba, najavili smo prije desetak dana kao HDZ-ov tajni adut u utrci za gradonačelnicu Zagreba ako se Zagrebu dogode prijevremeni izbori. Ugledna doktorica, sveučilišna profesorica, članica HAZU-a, dragovoljka Domovinskog rata koja je ranjena na prvoj crti bojišnice i koja od nedavno savladava i komunalne probleme kao predsjednica Nadzornog odbora Zagrebačkog holdinga činila se kao idealna osoba za tu političku bitku. No, u velikom razgovoru za portal dalje.com u kojem priča o svom životnom, znanstvenom i ratnom putu otkriva kako u politici ipak ima neke druge planove. HDZ-u, čija je članica, spremna se odazvati, ako je pozovu. Ali za neke druge dužnosti.

• Intervju: Mirna Šitum (prvi dio)
  • Ella Henderson: Hold on, we are going home
  • Video koji je pogledan više od 6 milijuna puta!