ALKOHOL I TINEJDŽERI

11. SVIBNJA 2007. 19:13h

Alkohol u kući smanjuje kasnije opijanje djece

Tekst

Djeca koja uče u obiteljskom krugu umjereno konzumirati alkohol imaju manju vjerojatnost da će se kasnije opijati.

Tinejdžeri koji umjereno piju alkohol u kući s roditeljima imaju manju vjerojatnost da se kasnije opijaju.

Britansko istraživanje, čiju je studiju vodio Liverpool John Moores University, temelji se na 10.000 ispitanika u dobi od 15 i 16 godina.

Od svih ispitanika, gotovo 90 posto je priznalo da konzumira alkohol. Od njih, 38 posto se opija, 24 posto pije često, a 50 posto njih pije u javnosti. 30 posto njih također kupuju samostalno alkohol i upravo oni češće piju u javnosti i opijaju se.

Prošli je mjesec dobrotvorna organizacija ''Alcohol Concern'' tražila da se roditelji koji daju alkohol djeci ispod 15 godina tuže. To su potkrijepili činjenicom da među djecom starom od 11 do 13 godina raste potrošnja alkohola.

Studija, koja je izašla u časopisu Substance Abuse Treatment, Prevention, and Policy dvoumi o ovim tužbama. Oni se naime pitaju da li djeca trebaju učiti o alkoholu od svojih roditelja ili u nekom baru skrivajući se, gdje zapravo ne bi trebali biti. Kriminalizacija roditelja koji dopuštaju djeci piti u normalnim granicama vjerojatno neće riješiti problem. Ako djeca uče u obiteljskom okruženju kako se alkohol konzumira umjereno, manja je vjerojatnost da će se oni kasnije opijati.

Svakako, roditelji imaju veliku ulogu u odgajanju i podizanju društveno odgovornih potrošača alkohola. Ono što bi moglo pomoći u smanjenju mladenačkog opijanja je podizanje cijena alkohola i zatvaranje trgovina koji prodaju alkohol maloljetnicima, piše BBC News.