TEKST: Dario Šarec
FOTO: Arhiv


27. KOLOVOZA 2010. 21:53h

Cimetom protiv dijabetesa

Tekst

Iako mu je prvenstvena namjena dodatak jelima, ovaj aromatični začin mogao bi se uskoro upotrebljavati u zdravstvene svrhe.

Naime, prema najnovijim studijama, cimet bi mogao spriječiti dijabetes i srčane tegobe.

Cimet sadrži antioksidanse koji bi mogli smanjiti rizik od dobivanja bilo koje od navedenih bolesti čak do 23 posto.

Znanstvenici iz centra za primjenjenu znanost u Fairlawnu, Ohio, proučavali su dvadeset dvoje pretilih ljudi u stadiju pred-dijabetesa. Polovica sudionika dobila je cimet koji je uzimala svaki dan, dok su ostali dobili placebo.

Rezultati su bili vrlo zanimljivi - polovica onih koji su konzumirali cimet, nakon 40 dana imali su znatno manje glukoze, triglicerida i kolesterola u krvi .

Konzumacija cimeta pomaže na sljedeće načine: • Protuupalno djelovanje i olakšavanje simptoma artritisa • Pomoć kod infekcija urinarnog (mokraćnog) sustava • Preventivno djelovanje na razvoj karijesa i bolesti desni • Podrška funkciji probavnog sustava • Stezanje i davanje tonusa tkivima • Ublažavanje boli i grcenja mišica i zglobova • Ublažavanje menstrualnih tegoba

Richard Anderson, koji je vodio američki odjel agrikulture, izjavio je za Journal of the American College of Nutrition da su ipak potrebna i neka daljnja istraživanja učinkovitosti cimeta u sprečavanju srčanih tegoba i dijabetesa.

- Samo ćemo daljnjim istraživanjima moći reći ide li ovo istraživanje u korist ideji da se konzumiranjem cimetovih ekstrakata ljudima s viškom kilograma i pretilim ljudima doista može smanjiti glukoza u krvi - rekao je Richard Anderson.

Ovaj začin se inače dobiva iz kore drveta koji pripada obitelji lovora i potječe iz Šri Lanke.

Iz kore se dobivaju štapići koji se kasnije melju do sitnog praha, kakav je nama najčešće dostupan.