TEKST: S.C./Reuters
FOTO: Ilustracija


NOVA ECO-ATKINS DIJETA

8. LIPNJA 2009. 21:57h

Hrana biljnog porijekla snižava kolesterol

Tekst

Istraživači proučavaju varijantu Atkinsove dijete koja uključuje prehranu bogatu biljnim proteinima te smanjuje rizik od infarkta.

Prema kanadskim istraživačima vegetarijanska verzija popularne Atkinsove dijete mogla bi pomoći ljudima da izgube na težini i smanje razinu lošeg kolesterola u krvi. Mala studija koja je trajala mjesec dana proučavala je tzv. Eco-Atkins dijetu koja bi mogla pomoći kod smanjenja lipoproteina LDL koji povećava rizik od infarkta i moždanog udara.

Tradicionalna Atkinsova dijeta bazira se na prehrani koja sadrži male količine ugljikohidrata, a poznata je po tome što pomaže snižavanju masnoća u krvi tj. triglicerida te povećava razinu dobrog HDL kolesterola.

Skupina koja je konzumirala hranu siromašnu ugljikohidratima imala je niži LDL kolesterol i zdraviji krvni tlak u usporedbi sa skupinom koja je konzumirala hranu bogatu ugljikohidratima.
Istraživači su provjeravali može li vegetarijanska varijanta dijete, koja je bogata biljnim proteinima iz soje, orašastih plodova, voća, povrća, žitarica i biljnih ulja, imati više povoljnih učinaka na zdravlje srca.

Eco-Atkinsonova dijeta kroz četiri tjedna 

U studiji su sudjelovale 22 pretile osobe kojima je količina LDL kolesterola bila iznimno visoka, a Eco-Atkinsovu dijetu provodili su četiri tjedna.

U kontrolnoj skupini 22 ljudi je konzumiralo obroke koji su bili bogati ugljikohidratima, ali siromašni mastima, a koji su se bazirali na mliječnim proizvodima s niskim udjelom masti te proizvodima od cjelovitih žitarica. Obje skupine unosile su oko 60 posto dnevno potrebnih kalorija.

Nakon mjesec dana ispitanici u obje skupine zabilježili su pad težine u iznosu od četiri kilograma. Skupina koja je konzumirala hranu siromašnu ugljikohidratima imala je niži LDL kolesterol i zdraviji krvni tlak u usporedbi sa skupinom koja je konzumirala hranu bogatu ugljikohidratima.

Voditelj istraživanja dr. David Jenkins rekao je kako studija sugerira da prehrana bazirana na hrani biljnog porijekla s niskim udjelom ugljikohidrata može biti učinkovita za ljude s visokim kolesterolom i za one koji žele smršavjeti.

No, za preporuku Eco-Atkinsove dijete potrebno je još istraživanja, pogotovo kod ljudi s rizičnijim zdravljem.