19. OžUJKA 2011. 18:46h
Ostojić: Javne zdravstvene akcije mogu utvrditi dijagnozu raka u ranoj fazi
Jedite ribu, piletinu i orašaste plodove i spriječite razvoj Alzheimera
Zdrav doručak može smanjiti rizik obolijevanja od dijabetesa tipa 2
Slabije ćete pamtiti ako jedete previše `slatkog`
Djeca koja piju vodu razvijaju zdravije prehrambene navike
Tekst
Pokazala je to studija “Lactobacillus GG u prevenciji gastrointestinalnih i respiratornih infekcija u hospitalizirane djece i djece u kolektivu” koju je provela Klinika za dječje bolesti Zagreb u suradnji sa zagrebačkim Dječjim vrtićem Matije Gupca.
Do sada najveća klinička studija o učinku LGG-a na učestalost infekcija u djece, u kojoj je sudjelovalo 1023 djece u dobi od jedne do 18 godina, objavljena je u vodećim svjetskim znanstvenim časopisima Pediatrics i Clinical Nutrition, i smatra se jednom od “najjačih” svjetskih studija takve vrste.
Dokazana djelotvornost
– U vrtićke djece respiratorne i crijevne infekcije češće su dva do tri puta, a gastrointestinalne infekcije i do pet puta češće su nego u djece koja ne pohađaju vrtić. Infekcije su česte i za boravka u bolnici, što je uobičajena pojava i u najrazvijenijim zemljama. Studija je trajala šest mjeseci u bolnici (742 djece koja su bila hospitalizirana u Klinici za dječje bolesti Zagreb) i tri mjeseca u vrtiću (281 dijete). Djeca su pod strogo kontroliranim uvjetima, uz pristanak roditelja, uzimala fermentirane mliječne pripravke od kojih su neki sadržavali LGG, a neki su bili placebo. Djeca koja su uzimala LGG imala su znatno manje respiratornih infekcija nego djeca koja su uzimala placebo.
Iako LGG nije značajno smanjio broj crijevnih infekcija, ni u jednog djeteta koje je uzimalo LGG crijevna infekcija nije se ponovila! Nisu zabilježene nikakve nuspojave uzimanja probiotika. Stoga se LGG može preporučiti djeci predškolske dobi te djeci koja češće imaju respiratorne i crijevne infekcije – istaknula je liječnica iz Referentnog centra za dječju gastroenterologiju i prehranu u Klinici za dječje bolesti dr. sc. Iva Hojsak, koja je istraživanje provela pod vodstvom prof. dr. sc. Sanje Kolaček iz Klinike za dječje bolesti i KBC-a sestara milosrdnica.
– Probiotici su dio ljudske crijevne flore čija je ravnoteža iznimno važna za cjelokupno zdravlje – istaknula je na predstavljanju studije prof. dr. sc. Sanja Kolaček.
LGG – probiotik broj jedan
– Nisu svi probiotici jednaki, preporučiti se može samo onaj čija je djelotvornost uvjerljivo dokazana, a prema dosadašnjim istraživanjima, to je LGG – rekla je prof. dr. sc. Sanja Kolaček.
S time se slaže prof. dr. sc. Željko Krznarić iz Zavoda za gastroenterologiju i hepatologiju KBC-a Zagreb. LGG se, kaže, opravdano smatra probiotikom broj jedan.
Završava Hrvatski kuharski kup
IRB: Kristlanka struktura otkriva fleksibilnost molekule proteina
Dnevni horoskop za 27. svibanj 2012.
Facebook pokreće svoju liniju pametnih telefona
Slovenka zatražila socijalnu pomoć pa 'otkrila' da ima 16 milijuna eura
FOTO: Uz koktele predstavljeni trendovi za ljeto u Garden Mall-u
Dnevni horoskop za 26. svibnja 2012.
FOTO: Ester Berišić nova je Kraljica Hrvatske
Dnevni horoskop za 24. svibnja 2012.
Snimljena milenijska fotografija SOS Dječjeg sela Hrvatska
Ostojić: Javne zdravstvene akcije mogu utvrditi dijagnozu raka u ranoj fazi
Dnevni horoskop za 16. svibnja 2012.
AUTO
MODA
HOROSKOP