TRI NAČINA PREHRANE
2. OžUJKA 2010. 10:01h
Što s Facebookom nakon što prekinete dugotrajnu vezu?
Pročitajte deset znanstvenih činjenica o ljubavi
Žene zbog muških lažnih komplimenata potroše 2 milijarde funti godišnje
Žene zapravo ne znaju kakav bi trebao biti muškarac njihovog života
Kako popraviti brak i ljubavni život
Tekst
Mediteranska, te prehrana siromašna masnoćama i ugljikohidratima učinkovito štite od začepljenja arterija, dokazali su znanstvenici.
Tri načina prehrane - mediteranska, te one siromašne masnoćama i ugljikohidratima - jednako su učinkovite u 'čišćenju' začepljenih srčanih arterija, utvrdila je skupina izraelskih znanstvenika, a prenosi BBC.
Istraživanje provedeno na 140 osoba, kako stoji u stručnome časopisu 'Circulation', pokazalo je da spomenuti načini prehrane mogu smanjiti nakupljanje masnih naslaga (plakova) na stijenkama arterija.
Znanstvenici izraelskog Sveučilišta Ben-Gurion su, nakon dvogodišnjeg istraživanja, utvrdili da se na spomenuti način nakupljanje plakova može smanjiti prosječno za oko pet posto.
Ateroskleroza (ovapnjenje arterija), progresivno je stanje tijekom kojega se na unutarnjim stijenkama nakupljaju masne naslage koje povećavaju opasnost od srčanih i moždanih udara. Izraelski znanstvenici, u suradnji s američkim, kanadskim i njemačkim kolegama, željeli su utvrditi može li se prehranom 'obrnuti' taj prirodni proces povezan sa starenjem.
Dobrovoljci, uglavnom pretili muškarci u dobi od 40 do 65 godina, tijekom istraživanja su bili podvrgnuti trima spomenutim načinima prehrane - siromašnoj masnoćama, siromašnoj ugljikohidratima i mediteranskoj, temeljenoj na mnogo voća i povrća i na maslinovu ulju. Uz pomoć 3-D tehnike znanstvenici su na početku i na kraju istraživanja izmjerili debljinu stijenki karotidne arterije.
Voditeljica studije Iris Shai izjavila je: 'Bilo je zanimljivo na kraju ustvrditi da su tri vrlo različite dijete pokazale istovjetan učinak. Smanjenje za oko pet posto'. Veza bi mogla biti pad krvnog tlaka povezan sa zdravom prehranom.
Prije petnaestak godina, medicinari su vjerovali da se zadebljane stijenke arterija ne mogu više 'stanjiti', no s napretkom medicinskih otkrića ustvrđeno je da je, uz pomoć nekih lijekova, to moguće postići.
- Ovo istraživanje pokazuje da se to može napraviti i bez uzimanja lijekova - rekao je tajnik Britanske udruge za kardiovaskularne bolesti, dr. Charles Knight, upozorivši kako su spomenute dijete učinkovite, ali samo na dugoročan period i da ne djeluju poput 'čarobnog štapića', odnosno preko noći.
Dnevni horoskop za 24. svibnja 2012.
FOTO: Ester Berišić nova je Kraljica Hrvatske
Snimljena milenijska fotografija SOS Dječjeg sela Hrvatska
FOTO: Modna izložba Loredane Bahorić oduševila posjetitelje Noir Festa
Više od 70 posto Hrvata smatra da su pogriješili u izboru obrazovanja
Dnevni horoskop za 23. svibnja 2012.
Dnevni horoskop za 22. svibnja 2012.
Dnevni horoskop za 20. svibanj 2012.
Tilda Swinton pozirala za modni transseksualni časopis Candy
Dnevni horoskop za 16. svibnja 2012.
Jedite ribu, piletinu i orašaste plodove i spriječite razvoj Alzheimera
Kineski milijunaši preko oglasa traže žene
Osotjić: Javne zdravstvene akcije mogu utvrditi dijagnozu raka u ranoj fazi
Slovenka zatražila socijalnu pomoć pa 'otkrila' da ima 16 milijuna eura
Dnevni horoskop za 26. svibnja 2012.
FOTO: Modna izložba Loredane Bahorić oduševila posjetitelje Noir Festa
Snimljena milenijska fotografija SOS Dječjeg sela Hrvatska
ZANIMLJIVOSTI
ZDRAVLJE
HOROSKOP