TEKST: A.Z.
FOTO: sxc.hu


OMEGA-3 MASNE KISELINE

25. OžUJKA 2009. 17:28h

Riba smanjuje rizik od karcinoma prostate

Tekst

Muškarci koji tamnu ribu jedu barem jednom tjedno imaju čak 57 posto manju opasnost od razvijanja agresivnog karcinoma prostate.

Riblje ulje muškarcima može pružiti zaštitu od potencijalno agresivnog karcinoma prostate, sugeriraju rezultati nove studije, javlja Daily Mail.

-.-sxc.hu-.-Ribe
Ribe
Photo sxc.hu  
Znanstvenici su otkrili da visok unos omega-3 masnih kiselina, koje sadrži velik broj riba, može smanjiti opasnost od karcinoma prostate za čak 60 posto. Omega-3 može zaustaviti i štetno djelovanje gena koji povećavaju rizik od agresivnog karcinoma prostate.

Znanstvenici su do ovih zaključaka došli uspoređujući prehranu 466 muškaraca kojima je dijagnosticiran karcinom s navikama hranjenja 478 zdravih muškaraca.

Muškarci koji tamnu ribu jedu barem jednom tjedno imaju čak 57 posto manju opasnost od razvijanja bolesti u odnosu na muškarce koji u svoju prehranu uopće ne uvrštavaju ribu. Osim tamnih riba, omega-3 masnim kiselinama obiluju i školjke, a smanjen rizik od karcinoma prostate imaju i muškarci koji barem jednom tjedno u svoju prehranu uvrste školjke.

Istraživanje su proveli stručnjaci sa Sveučilišta Kalifornija u San Franciscu koje je predvodio profesor John Witte, a u cijelosti je objavljeno u časopisu Cancer Research.