ŽUTI KORIJEN
3. OžUJKA 2008. 22:37h
Ostojić: Javne zdravstvene akcije mogu utvrditi dijagnozu raka u ranoj fazi
Jedite ribu, piletinu i orašaste plodove i spriječite razvoj Alzheimera
Zdrav doručak može smanjiti rizik obolijevanja od dijabetesa tipa 2
Slabije ćete pamtiti ako jedete previše `slatkog`
Djeca koja piju vodu razvijaju zdravije prehrambene navike
Tekst
Kurkuma se već stoljećima upotrebljava u azijskoj medicini za liječenje upalnih poremećaja.
Istraživanje pokazuje da indijski začin kurkuma može pomoći u sprečavanju srčanog zatajivanja i u "popravku" oštećenog srca.
Kurkuma je biljka iz porodice ingvera poznata još pod nazivom žuti korijen. Potječe iz Indije i jedan je od osnovnih sastojaka curry praška, ali se upotrebljava i samostalno, posebno za jela od riže i piletine. Korijen se kuha, zatim suši i oguli se koža. Nakon toga se melje u prah. Dobiva se žuti prah ljutog i blago gorkog ukusa.
Iako su se testovi obavljali na miševima, znanstvenici se nadaju da će se otkriće moći primijeniti i na ljudima.
Istraživanje je objavljeno u časopisu ''Journal of Clinical Investigation'', a u njemu se tvrdi kako se kurkuma već stoljećima upotrebljava u azijskoj medicini za liječenje upalnih poremećaja i da se povezuje s nizom korisnih učinaka na zdravlje.
Kada su stručnjaci u kanadskoj općoj bolnici u Torontu testirali začin na miševima, otkrili su da njihovo oštećeno srce učinkovitije pumpa krv, a ožiljci na srcu zacijelili su nakon samo nekoliko doza.
Ne zna se točno kako taj narančasti začin može pridonijeti cijeljenju ožiljaka, makar znanstvenici misle da bi to moglo biti zbog isključivanja gena koji uzrokuju da srce postaje uvećano i prekriveno ožiljcima.
Ipak, istraživači upozoravaju kako jedenje više currya nije pravilni način uzimanja ''čarobnog začina'', budući da mnoga takva jela sadržavaju velike količine masnoća.
Jedan od istraživača, dr. Peter Liu rekao je: ''Učinak kurkuma se ne povećava ako ga jedete više''.
Perwoll FASHION.HR cruise collection i ove godine na Braču
Završava Hrvatski kuharski kup
Dnevni horoskop za 27. svibanj 2012.
Slovenka zatražila socijalnu pomoć pa 'otkrila' da ima 16 milijuna eura
IRB: Kristlanka struktura otkriva fleksibilnost molekule proteina
Facebook pokreće svoju liniju pametnih telefona
FOTO: Uz koktele predstavljeni trendovi za ljeto u Garden Mall-u
Dnevni horoskop za 26. svibnja 2012.
FOTO: Ester Berišić nova je Kraljica Hrvatske
Dnevni horoskop za 24. svibnja 2012.
Snimljena milenijska fotografija SOS Dječjeg sela Hrvatska
Ostojić: Javne zdravstvene akcije mogu utvrditi dijagnozu raka u ranoj fazi
HOROSKOP
AUTO
HOROSKOP