PREVIŠE JE PREVIŠE
13. SIJEčNJA 2010. 23:13h
Osotjić: Javne zdravstvene akcije mogu utvrditi dijagnozu raka u ranoj fazi
Jedite ribu, piletinu i orašaste plodove i spriječite razvoj Alzheimera
Zdrav doručak može smanjiti rizik obolijevanja od dijabetesa tipa 2
Slabije ćete pamtiti ako jedete previše `slatkog`
Djeca koja piju vodu razvijaju zdravije prehrambene navike
Tekst
Svaki sat koji provedemo ispred malih ekrana povećava rizik od smrti, čiji su uzroci bolesti srca i krvnih žila.
Svaki sat koji provedemo gledajući televiziju na dnevnoj bazi povećava rizik od umiranja čiji su uzroci bolesti srca i krvnih žila, tvrde australski znanstvenici.
Mnogo je tzv. ovisnika koji ni jedan dan ne mogu izdržati bez svojih omiljenih sapunica, filmova, vijesti, animiranih filmova i raznih drugih sadržaja koje nam televizija općenito nudi.
Oni bi trebali imati na umu da njihov životni stil također povećava opasnost i od drugih bolesti, uključujući i karcinom, koje danas uzrokuju smrt velikog broja ljudi kod nas i u svijetu. Naime, njihove šanse za dobivanje srčanog ili moždanog udara u ranoj dobi puno su veće od ljudi koji televiziju ne gledaju svakodnevno.
Rizik od smrti uzrokovane karcinomom povećan je za 9 posto
Istraživači u Australiji promatrali su 8.800 odraslih osoba, tijekom razdoblja od šest godina, da bi vidjeli koliki učinak dugoročno ima gledanje televizije na njihovo zdravlje.
Tijekom tog razdoblja promatranja ljudi koji su svakodnevno bili pred malim ekranima zabilježene su 284 smrti, od kojih je 87 uzrokovano bolestima srca i krvnih žila, a 125 ih je uzrokovano karcinomom.
Znanstvenici su otkrili da svaki sat koji dnevno provedemo ispred televizije povećava rizik od bolesti srca za čak 18 posto. Istraživanje je također pokazalo kako se povećava rizik od smrti uzrokovanih različitim drugim bolestima za 11 posto, a od karcinoma za devet posto.
Ako usporedimo one koji su gledali televiziju manje od dva sata dnevno s onima koji su je gledali više od četiri sata dnevno, ovi potonji imali su 80 posto veće šanse da ih zadesi smrt uzrokovana bolestima srca i krvnih žila.
Dugo sjedenje donosi isti opasan rizik po zdravlje
Znanstvenici upozoravaju da nisu samo ovisnici o gledanju televizije ti koje životni stil bez puno kretanja stavlja u opasnost. Naime, svako dugo sjedenje kao što je, primjerice, rad u uredu ili ispred računala, donosi sličan opasan rizik po zdravlje.
U spomenutom australskom istraživanju rezultati nisu pokazali nikakvu razliku među ljudima koji su bili vitki ili gojazni. Dakle, rezultati su bili jednaki kod jednih i kod drugih.
- Čak i kod ljudi koji su imali idealnu težinu, sjedenje na duži vremenski period svejedno je imalo utjecaja na šećer i masnoću u njihovoj krvi - rekao je David Dunstan, voditelj istraživanja i profesor na Baker Institutu za srce i dijabetes iz Viktorije, Australija.
Prosjek gledanja televizije je dnevno po tri sata, u Australiji i u Velikoj Britaniji.
Dnevni horoskop za 24. svibnja 2012.
FOTO: Ester Berišić nova je Kraljica Hrvatske
Snimljena milenijska fotografija SOS Dječjeg sela Hrvatska
FOTO: Modna izložba Loredane Bahorić oduševila posjetitelje Noir Festa
Više od 70 posto Hrvata smatra da su pogriješili u izboru obrazovanja
Dnevni horoskop za 23. svibnja 2012.
Dnevni horoskop za 22. svibnja 2012.
Dnevni horoskop za 20. svibanj 2012.
Dnevni horoskop za 16. svibnja 2012.
Tilda Swinton pozirala za modni transseksualni časopis Candy
Dnevni horoskop za 18. svibnja 2012.
Jedite ribu, piletinu i orašaste plodove i spriječite razvoj Alzheimera
Osotjić: Javne zdravstvene akcije mogu utvrditi dijagnozu raka u ranoj fazi
Slovenka zatražila socijalnu pomoć pa 'otkrila' da ima 16 milijuna eura
Dnevni horoskop za 26. svibnja 2012.
FOTO: Modna izložba Loredane Bahorić oduševila posjetitelje Noir Festa
Snimljena milenijska fotografija SOS Dječjeg sela Hrvatska
ZANIMLJIVOSTI
HOROSKOP
ZDRAVLJE