1. RUJNA 2010. 15:44h
Kiseli kupus - najbolja namirnica za ekstremne hladnoće
Ne vodite djecu vani ako je temperatura ispod -10 Celzijevih stupnjeva
Zdravija prehrana i vježbanje tri puta tjedno čine čuda...
Testiranje organizma preko netretirane kose
Časopis Student BMJ: Porastao broj umirovljenika oboljelih od HIV-a
Tekst
Ispijanje jedne šalice kave dnevno moglo bi biti tajna dugog života, tvrde istraživači.
Jedinstveno istraživanje o tome što pomaže ljudima da žive do stote godine pokazalo je da su čak i oni s visokim tlakom zdraviji ako piju šalicu kave dnevno. Prema istraživanju, to poboljšava elastičnost žila i tako štiti od srčanih bolesti.
Istraživači su promatrali stanovnike grčkog otoka Ikarije u dobi od 65 do 100 godina. Ovaj je otok poznat po dugovječnosti, a trećina stanovnika doživi 90. godinu života. U ovoj populaciji ima 20 posto manje slučajeva raka nego što je to prosječno na Zapadu, a gotovo uopće nema demencije. Ovamo se putovalo zbog zdravlja još u 6. stoljeću, jer su stari Grci i Rimljani posjećivali tamošnje vruće izvore.
Stručnjaci dugovječnost otočana pripisuju mediteranskoj prehrani koja štiti srce, ali i lokalnim proizvodima poput meda i biljnih čajeva. U novom istraživanju atenskog sveučilišta stručnjake je zanimalo pomaže li i tradicionalno grčko ispijanje kave zdravlju stanovnika otoka Ikarije. Proučavali su 485 osoba koje su imale visok tlak. Utvrđeno je bolje stanje krvnih žila onih otočana koji su umjereno pili kavu, jednu do dvije šalice dnevno, u odnosu na one koji su pili malo kave ili je uopće nisu pili. Najlošije stanje krvnih žila bilo je u onih koji su konzumirali više od dvije šalice dnevno.
Međutim, nutricionisti smatraju da je važno i okruženje u kojem se pije kava. Riječ je i o druženju s prijateljima u kafiću ili pak s obitelji kod kuće, kad se ljudi opuštaju i raspravljaju o onome što ih muči. Važno je da se kava pije u dobrom raspoloženju, sugeriraju istraživači.
Pomoć Splitu: Snimili video s objašnjenjem kako koristiti lopatu za snijeg
Žene lažu da imaju četiri do šest kilograma manje
Pročitajte horoskop za 10. veljače 2012.
Mary Katrantzou dizajnirala kolekciju za Top Shop
Stručnjaci upozorili: Štedne žarulje mogu biti kancerogene
Little Wonder Selme Štrkljević
Dizajnerski osvježivač zraka kao poklon za Valentinovo
Ne znate kuhati? Nema problema, (na)učit ćete s nama
FBI o Jobsu: Priznao uživanje droga, ali nije bio član komunističke partije
Kozmetičke kuće lansirale prigodne eliksire za Valentinovo
Kauč je postao statusni simbol svakog doma
Proslavite Valentinovo uz zagrebački štih u Kaptolskoj kletiKomentiraj

HOROSKOP
ZDRAVLJE
AUTO