AUTOR agencija vlm
FOTO: Wikipedia


10. SRPNJA 2010. 22:23h

Umjetni zaslađivači mogu izazvati prerani porod

Tekst

Istraživanje na 60.000 žena koje je financirao fond Europske Unije pronašlo je vezu između broja popijenih dijetnih pića i preranog poroda

Trudnice koje piju gazirana pića sa umjetnim zaslađivačima riskiraju mogućnost preranog poroda. Istraživanje na 60.000 žena koje je financirao fond Europske Unije pronašlo je vezu između broja popijenih dijetnih pića i preranog poroda. Rizik preranog poroda povećao se za 38 posto ako su žene pile jednu limenku dijetnog pića dnevno.

Aspartam predstavlja opasnost za nerođeno dijete

Ispijanje četiri ili više limenki dnevno taj rizik povećava na čak 78 posto. U izvješću objavljenom u časopisu American Society for Clinical Nutrition istraživači pišu da nisu pronašli vezu između preranih poroda i pića zaslađenih običnim šećerom.

Mnoge su se žene, naime, odlučile na umjetne zaslađivače jer vjeruju da je to zdravija opcija. Međutim, novo je europsko istraživanje pokazalo da pića, koja sadrže zaslađivače poput aspartama, predstavljaju opasnost za nerođeno dijete.

Zbog toga pojedini zdravstveni stručnjaci sada savjetuju trudnice da izbjegavaju hranu i pića koja sadrže kemikalije.