TEKST: A.Z.



GLOBALNO ISTRAŽIVANJE

21. LISTOPADA 2008. 11:44h

Zapadnjačka prehrana je krivac za srčane bolesti

Tekst

Zapadnjačka prehrana koja obiluje mastima, soli i mesom uzrokuje čak 30 posto rizika od srčanog udara u bilo kojoj populaciji.

Zamijenimo li prženu i slanu hranu salatama i kuhanim namirnicama smanjujemo opasnost od srčanog udara za čak trećinu, pokazala je studija o prehrambenim navikama, piše BBC.

Znanstvenici studije koja je objavljena u časopisu Circulation analizirali su prehranu više od 16.000 osoba iz 52 zemlje svijeta. Rezultati su pokazali kako tipična zapadnjačka prehrana koja obiluje mastima, soli i mesom uzrokuje čak 30 posto rizika od srčanog udara u bilo kojoj populaciji.

-.--.-
Prehrana bogata voćem i povrćem smanjuje rizik od srčanog udara za čak trećinu, dok prehrana bogata sojom i tofuom, tipična za istočne zemlje, ne utječe na smanjenje ili povećanje rizika od srčanog udara.

Znanstvenici su već davno dokazali kako tipična zapadnjačka prehrana dovodi do nastanka srčanih bolesti. Za to je najviše odgovorna velika količina soli u hrani koja uzrokuje visok krvni tlak i povišene masnoće što može uzrokovati začepljenje krvnih žila.

Romania Iqbal, vodeći autor studije sa McMaster sveučilišta u Kanadi tvrdi kako su rezultati istraživanja pokazali da je 30 posto rizika od srčanih bolesti u svakoj populaciji uzrokovano lošom prehranom. Stručnjaci tvrde kako je ključna stvar koju možemo učiniti za poboljšanje svog zdravlja upravo maksimalno smanjenje unosa slane, pržene i masne hrane, a prehranu obogatiti sa što više voća i povrća.