AUTOR: javno112
FOTO: Arhiv


PREHRAMBENI PROIZVOD

9. VELJAčE 2010. 14:27h

Znanstvenici otkrili: Pivo je dobro za kosti

Tekst

Ljubitelji popularnog pića od hmelja konačno mogu odahnuti. Dokazano je da je pivo bogat izvor silicija te sprečava osteoporozu.

Znanstvenici su pronašli još jedan razlog zbog kojega se ljubitelji piva ne moraju odricati omiljenoga pića: jača kosti.

Istraživači iz Prehrambeno-tehnološkog odjela Sveučilišta u Kaliforniji otkrili su da je pivo bogat izvor silicija te da tako može pridonijeti sprječavanju osteoporoze jer je silicij iz hrane ključna tvar za povećanje mineralne gustoće kostiju.

-.-wikipedia-.-Istraživanja su pokazala da svijetlo pivo ima najveću količinu silicija koji je ključna tvar za jačanje kostiju
Istraživanja su pokazala da svijetlo pivo ima najveću količinu silicija koji je ključna tvar za jačanje kostiju
Photo wikipedia  
Istraživači su kategorizirali 100 vrsta komercijalnoga piva s obzirom na razinu silicija. Prijašnja su istraživanja pokazala da pivo sadrži silicij, ali nije bilo poznato koliko varira njegova razina u pojedinim vrstama piva.

Analiza je pokazala da razina silicija u pivu varira od 6,4 do 56,5 miligrama u litri. Prosječan svakodnevni unos silicija je između 20 i 50 miligrama po osobi.

Istraživanje je također otkrilo da svijetla piva imaju najvišu razinu silicija, dok bezalkoholno pivo, light pivo i pšenično pivo imaju najmanje silicija.

- Pivo s najvišom razinom ječmenoga slada i hmelja najbogatije je silicijem - rekao je voditelj istraživanja Charles Bamforth.

Ipak, kaže Bamforth, rezultati ovoga istraživanja ne bi se trebali uzeti previše ozbiljno. Znanstvenici su proučavali pivo, ali nisu analizirali mineralnu gustoću kostiju pacijenata.

- Ja bih se u odabiru piva, ipak, držao okusa - rekao je za znanstveni časopis Discover.