Britanski tabloid The Sun ispričao se u utorak zbog teksta objavljenog 5. prosinca o izbjegličkoj ruti preko Hrvatske pod naslovom “Šest dana do užasa” koji se pokazao lažnim, ističući da su nakon tog događaja promijenili politiku angažiranja slobodnih novinara za slične teme.

Slobodni novinar Emile Pierre Ghessen je u tekstu tvrdio da mu na balkanskoj izbjegličkoj ruti preko Hrvatske nitko nije pregledao putovnicu, no demantiralo ga je hrvatsko Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP), objavivši da je novinar evidentiran u Tovarniku 23. studenoga u 14.10 sati te da je Hrvatsku napustio 24. studenoga zrakoplovom iz Zagreba u 17.20 sati. MUP je tom prilikom objavio i presliku Ghessenove putovnice.

“Ispričavamo se zbog obmanjujuće informacije. Sada smo promijenili politiku angažiranja slobodnih novinara na sličnim pričama”, priopćio je The Sun. List pojašnjava da je nakon objave priče bivšeg vojnika britanskih elitnih postrojbi da se “prošvercao od Turske do Pariza bez putovnice” došao do saznanja da se radi o izmišljotini te je pokrenuta istraga o okolnostima nastanka spornog članka.

“Suprotno onomu što nam je bilo rečeno i što smo objavili, Ghessen je koristio putovnicu kako bi ušao i napustio Zagreb, u Hrvatskoj. To su potvrdile hrvatske vlasti, a mi sada također vjerujemo da je novinar putovnicu koristio i na drugim graničnim prijelazima u Europi te njegova priča stoga nije pokazala da je kontrola na europskim granicama slaba”, dodaje se u isprici.

Bivši pripadnik Kraljevskih marinaca u svojoj je reportaži s takozvane balkanske rute napisao da je pomoću krijumčara ljudi ušao u Grčku iz Turske glumeći iranskog državljanina te da je bez kontrole proputovao sve države na ruti, uključujući Hrvatsku.

List je već ranije objavio da je riječ o novinaru koji nije dio redakcije već slobodni novinar specijaliziran za dokumentarne reportaže čije su radove objavljivale nacionalne televizije, dnevni listovi i portali.

(Hina)